Όταν η παιδεία γίνεται εταιρεία…

Το εκπαιδευτικό σύστημα σαν ένα δομικό στοιχείο του υπάρχοντος κοινωνικοπολιτικού συστήματος αποτελεί σήμερα τον προθάλαμο για την μετέπειτα μετατροπή του ανθρώπου σε ένα ακόμη αναλώσιμο εξάρτημα στην παραγωγική διαδικασία.Από τις πρώτες κιόλας επαφές του ατόμου με την «εκπαιδευτική διαδικασία» του δίνεται η ψευδαισθηση ότι μπορεί να ανελιχθεί κοινωνικά και ταξικά ενώ στην ουσία οι γνώσεις οι οποίες του προσφέρονται (προσεκτικά επιλεγμένες) μετατρέπουν το άτομο σε ακόμη έναν εξειδικευμένο εργάτη ή πτυχιούχο άνεργο.Τα χειρότερα όμως έπονται…

Με τη βεβιασμένη είσοδο του καλλικράτη στη παιδεία ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια πρωτοφανή επίθεση σε  πανεπιστημιακά ιδρύματα ΤΕΙ και σχολεία, για μια πιο συγκεντρωποιημένη παιδεία με απώτερο σκοπό την ευκολότερη διαχειρησή της από κράτος και κεφάλαιο.Συγχωνεύσεις σχολείων που οδηγούν σε υπεράριθμα τμήματα και μειωμένο διδακτικό προσωπικό.Συγχωνεύσεις πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και ΤΕΙ που συνεπάγονται μείωση εισαχθέντων φοιτητών,  αύξηση του ανταγωνισμού και κατάργηση των φοιτητικών συλλόγων. Επιπλέον η προβλεπόμενη χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων θα χωρίζεται σε ένα ποσοστό 50%  το οποίο αναλογεί στους ήδη υπερχρεωμένους δήμους και το υπόλοιπο 50% σε ιδιώτες πράγμα που συνεπάγεται τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση της παιδείας.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά η παιδεία δέχεται μια ακόμα επίθεση από την υπουργό παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου σε συνεργασία με  ΕΕ με το νέο σχέδιο νόμου που προτάσσει το οποίο εξεφτελίζει ακόμα περισσότερο το ήδη κατακρεουργημένο δικαίωμα στη μόρφωση.Με το Νέο Σχολείο υποβαθμίζεται η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μειώνεται το διδακτικό προσωπικό,   δημιουργεί νέους καθηγητές εν δυνάμει ομήρους των διεφθαρμένων πανεπιστημιακών και του κράτους (ΑΣΕΠ) και αποθαρίνει τους νέους να προχωρήσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.Από την άλλη οι νέες επιτροπές αξιολόγησης του υπουργείου παιδείας και της ΕΕ συντελούν στον έλεγχο και τη διαχείρηση φοιτητών-καθηγητών καθώς και τη κατάργηση των διοικητικών συμβουλίων.Τέλος, τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ παύουν να είναι ξεχωριστά ιδρύματα αφού μετατρέπονται σε εννιαίες σχολές αποτελούμενες από προγράμματα σπουδών με ένα κοινό προπαρασκευαστικό έτος. Στο σημείο αυτό οι γονείς καλούνται να πληρώσουν ένα αντίτιμο με τη μορφή κουπονιού για να έχει το δικαίωμα το παιδί να φοιτήσει στη σχολή.Στην περίπτωση που οι γονείς δεν μπορούν να καλύψουν το αντίτιμο εξωθούνται στην λήψη δανείου το οποίο προβλέπεται να ξεχρεώσει ο φοιτητής μετά την αποφοίτηση του.Σε περίπτωση που ο φοιτητής χρειαστεί να επανεξεταστεί σε κάποιο μάθημα θα πρέπει και εκεί να πληρώσει ανάλογο αντίτιμο. Από τα παραπάνω διαφαίνεται η  φρενήρης πορεία προς μια ακόμα πιο συγκεντρωποιημένη και καταπιεστική εκπαίδευση, γεγονός που για ακόμη μια φορά εξυπηρετεί τα συμφέροντα των λίγων εις βάρος των πολλών, δηλαδή των άμμεσα ενδιαφερόμενων.

Κράτος και κεφάλαιο αποσκοπούν να συντρίψουν περαιτέρω την ελεύθερη σκέψη και την ελεύθερη διακίνηση ιδεών αλλά και να δημιουργήσουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα βασισμένο στον ανταγωνισμό που θα δημιουργεί την ψευδαίσθηση οτι με την υπακοή του φοιτητήστους θεσμούς και την ατομικιστική λογική θα είναι αυτός που θα βρει τους πιο ικανοποιητικούς όρους εργασίας και μια κοινωνικά περίοπτη θέση εργασίας ενώ στη πραγματικότητα η ταξική και κοινωνική εξέλιξη του καθένα επιρρεάζεται πολύ περισσότερο από τις ταξικές του καταβολές παρά απτην πορεία του στο πανεπιστήμιο.

 

Χωρίς να εκφραζόμαστε αρνητικά απέναντι σε οποιαδήποτε μικροβελτίωση του υπάρχοντος με στόχο τη καλυτέρεψη της καθημερινότητας αντιλαμβανόμαστε ως μοναδική λύση την ολική ανατροπή του και την αντικατάσταση του με μια πιο ελευθεριακή μορφή οργάνωσης βασισμένη στην αλληλεγγύη.

 

Προβολή της ταινίας «The wall»

Θα ακολουθήσει συζήτηση με θέμα:

«Η εκπαίδευση στην εποχή της κρίσης»

Πέμπτη 17-3-2011

7:30μμ στο Συνεδριακό, στο ΤΕΙ Ηγ\τσας

(στα πλαίσια του διημέρου αντιπληροφόρησης)

 

 

Κατάληψη «Κελί της Ελευθερίας»  (ΤΕΙ Ηγ/τσας)

ενάντια στις αντιφάσεις του υπάρχοντος…

katalipsikeli@gmail.com

http://katalipsikeli.squat.gr

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *